יום שלישי, 3 ביולי 2012

אילון לחמן - כל מה שרציתם לדעת על הבדיקות במהלך הריון

מעקב הריון מורכב מסדרות של בדיקות, אשר נועדו לודא שהעובר מתפתח בצורה בריאה ומתאימה לגיל ההריון וכמובן, שבריאות האם ומערכות הגוף שלה מתפקדות בהתאם ולא נפגעות. כמו כן, מודאים במהלך הבדיקות שאין מחלות הריון כלשהן כגון "רעלת הריון" ואחרות. מטרת העל של המעקב היא לודא שבסוף ההריון יוולד תינוק בריא לאמא בריאה.

 
בדיקות לפני הכניסה להריון
במקרים של הריון מתוכנן מראש, נוהגים לבצע בדיקות מקדימות לייעול ווידוא תקינות התהליך עוד לפני תחילתו. במהלך הבדיקות, נבדקת האם להמצאן של מחלות גנטיות שונות. אם היא אכן נמצאת כנשאית, יש לבדוק את בן הזוג בכדי לודא אם גם הוא נשא של אותה המחלה. אם שניהן נשאים של אותה המחלה, אנו נדרשים לודא במהלך ההריון שהעובד לא נפגע מכך.
בדיקות אלו, מותאמות לכל אישה על פי השיוך העדתי של הורי הזוג, מהסיבה הפשוטה שמחלות גנטיות נוטות להשתמר בתוך קהילות ועדות. לדוגמה ניתן להצביע על מחלה בשם טאי-זקס המאפיינת בעיקר יוצאי עדות אשכנז.
בנוסף, מתבקשת האישה (החל מ-3 חודשים לפני הכניסה להריון), לקחת ויטמין הנקרא "חומצה פולית" שמטרתו, כפי שהוכח במחקרים רפואיים, היא להפחית את הסיכון לנזקים במערכת העצבים המרכזית.

לקראת הפוסט במלואו לחצו - אילון לחמן

אילון לחמן הוא בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בכיר לגיניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל מוניטין.

2 תגובות:

  1. נשים שהרו בגלל טיפולי פוריות צריכות לעבור בדיקות מיוחדות בזמן ההריון ?

    השבמחק
  2. הייתי עדה לכל כך הרבה מקרים של רשלנות רפואית הריון שקשה לדמיין עד כמה מערכת הבריאות שלנו פסקה מלהיות קשובה לצרכי הנשים במהלך הריון. וזאת מלבד העובדה שגם בני הזוג לא עוזרים. אנחנו לבד במלחמה.

    השבמחק